Mobisticks

Projektet

MobiSticks.dk er blevet til i et samarbejde mellem Videnscenter for Integration, Scanbuy, Webbureauet Re:, Nørremarksskolen i Vejle, Lærdansk i Århus, Vejle Museum, Økolariet i Vejle, Stadsarkivet i Vejle, Center for Specialundervisning for Voksne i Vejle. MobiSticks.dk er støttet af It- og Telestyrelsen og TrygFonden.


Få gratis skanningsprogram: Sms SCAN til 1220. Du kan også gratis hente ScanLife på Android Market eller App Store.

søndag den 6. februar 2011

Vejle Digitale Skoler

MobiSticks inddrages som inspiration og ressource for Vejle Digitale Skoler - et netværk med fokus på it-anvendelse, it-kultur og it-mangfoldighed i en skole i bevægelse.

Vejle Digitale Skoler ønsker at gøre it til en del af pædagogisk praksis – og fastholde den i praksis. Se deltagerne her.



Læring med it i Vejle Digitale Skoler
Vi ved en del om, hvordan børn og unge lærer. Helt grundlæggende lærer de sammen med andre, alene og det, som er meningsfuldt. Hvordan kan det omsættes til læring med it? Hvordan kan it støtte kognitive, kollaborative og eksistentielle læreprocesser? Hvilke it-aktiviteter og organiseringer støtter hvilke læreprocesser?

It-didaktisk faglighed i Vejle Digitale Skoler
Den Digitale Skole er lige om hjørnet. Nogle gyser ved tanken, andre ser muligheder. Den Digitale Skoles didaktiske succes afhænger af mindst to ting: Om den formår at frigøre tid til dyb, relationel læring og at skabe perspektivrige blandinger af face-2-face og virtuel undervisning og læring. Det første vil den relationsprofessionelle lærer (med rette) stille krav om. Det andet vil videnssamfundet kræve. Hvilken it-didaktisk faglighed er her nødvendig og hvordan skaber vi den?

It-lederfaglighed i Vejle Digitale Skoler
Der er tre store, centrale udfordringer i forhold til den proces, som skal gøre it til en integreret del af pædagogisk praksis. De vedrører:

- It-anvendelse
- It-kultur
- It-mangfoldighed (eller it-kompleksitet)

Hvordan imødegår skolen, dens ledere, lærere og andre interessenter disse udfordringer? Læs evt. mere om de tre udfordringer her..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar